تنها در سکوت سایه...
تنها در سکوت سایه...

تنها در سکوت سایه...

کسی نیست

گیرم که دلم در گرو ناز کسی نیست!؟

چشمان زمین خورده ، نظر باز کسی نیست


عاقل تر از آنم بشوم در به در عشق..!

این بال شکسته پر ِ پرواز کسی نیست


دلخوش به قفس می کنم و قرن پس از قرن

چشمم به در و پنجره ی باز کسی نیست


از من بگریزید که دیوانه ام امشب

ناز ِ نفسم در خور ِ آواز کسی نیست


تضمین نکند هیچ کسی ، خانه ات آباد

ویرانی من ، خانه برانداز کسی نیست...!

.

من می روم امشب که نظر باز نباشم

دیوانگی ام نیز خبر ساز کسی نیست

زود قضاوت نکن

شاهکار صادق هدایت :


1. مهمترین سایزی که باید آدم بدونه سایز (دهنشه).


2. قضاوت در مورد دیگران انتقاد نیست (توهین) است.


3. هر کار یا حرفی که در آخرش بگیم "شوخی کردم"، شوخی نیست حمله به شخصیت آن فرد است.


4. بازی کردن با احساسات مردم، زرنگی نیست، (هرزگی) است.


5. خراب کردن یک نفر توی جمع جوک نیست، (کمبود) است.


6. به راهی که اکثر مردم می روند بیشتر شک کن، اغلب مردم فقط تقلید می کنند. انگشت نما بودن بهتر از احمق بودن است. 


✅ﻳﺎﺩ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﻜﻨﻴﻢ .


✅ﻫﺮﮐسی ﺧﻮﺷﮕﻞ ﻭ ﺧﻮﺵ ﺗﯿﭙﻪ ﻫﺮﺯﻩ ﻧﯿﺴﺖ !


✅ﻫﺮﮐسی ﺭﯾﺶ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﻮﻣﻦ ﻧﯿﺴﺖ !


✅ﻫﺮﮐسی , ﭼﺎﺩﺭ ﻣﯿﺰﺍﺭﻩ ", ﻣﺮﯾﻢ ﻣﻘﺪﺱ "" ﻧﯿﺴﺖ !


✅ﻫﺮکسی ﺧﻮﺵ ﺯﺑﺎﻧﻪ ﭼﺎﭘﻠﻮﺱ ﻧﯿﺴﺖ!


✅ﻫﺮکسی ﻣﯿﺨﻨﺪﻩ ﺑﯽ ﻏﻢ ﻧﯿﺴﺖ !


✅ﻫﺮکسی آﺭﺍﯾﺶ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﻧﯿﺴﺖ !


✅هرکسی ﺯﯾﺎﺩ ﮐﺎﺭﻣﯿﮑﻨﻪ ﺣﻤﺎﻝ ﻧﯿﺴﺖ !


✅هرکسی ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮﺍﺭﻩ ﻓﻘﯿﺮ ﻧﯿﺴﺖ !


✅ﻫﺮکسی ﺁﺩﻣﻪ , ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ!


✅کسی ﮐﻪ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯿﮑﺸﻪ، ﻣﻌﺘﺎﺩ نیست


✅ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻠﻮﻧﺪ ﻣﯿﮑﻨﻪ، ﺧﺮﺍﺏ ﻧﯿﺴﺖ


✅ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻨﺰ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﯿﺸﻪ، ﺑﯽ رحم نیست.


✅کسی ﮐﻪ ﺩﺭﺱ ﻧﻤﯿﺨﻮﻧﻪ، ﺧِﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ.


✅ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﻣﯿﮑﻨﻪ، ﻻﻝ ﻧﯿﺴﺖ


✅ پس زودقضاوت نکن.

رفاقت مرد میخواهد

دلم از داغ نامردى؛ 

نسیمی سرد میخواهد.... میان قحطی مرهم؛ 

دلى هم درد میخواهد.... مگر یادت نمى آید؛ 

در آغاز محبت ها.... 

شبى گفتم در گوشت؛ " رفاقت  مرد میخواهد "

سکوت آدم های خوب

ﮔﺮﮔﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﮔﻠﻮﯾﺶ ﮔﯿﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻩ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺴﯽ ﻣﯿﮕﺸﺖ ﮐﻪ ﺁﻧﺮﺍ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ.

ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻪ ﻟﮏ ﻟﮑﯽ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺰﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﺬﺍﺏ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ ﻟﮏ ﻟﮏ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ

ﺩﻫﺎﻥ ﮔﺮﮒ ﮐﺮﺩ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﻃﻠﺐ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺮﺩ.

ﮔﺮﮒ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ : ﻫﻤﯿﻨﮑﻪ ﺳﺮﺕ ﺭﺍ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻦ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩﯼ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿﺴﺖ !

ﻭﻗﺘﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﻧﺎﺩﺭﺳﺘﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺰﻧﺪﯼ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﺒﯿﻨﺪ .

ﻭ ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ،ﺩﻧﯿﺎ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺗﺒﺎﻫﯽ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﺩﻣﻬﺎﯼ ﺑﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺳﮑﻮﺕ ﺁﺩﻣﻬﺎﯼ ﺧﻮﺏ

کسی باورش نشد

حالم خراب بودوکسی باورش نشد

شادی نقاب بودوکسی باورش نشد

گفتم نگاه میکندم،مست می شوم

چشمش شراب بودو کسی باورش نشد

قلبم تمام عمرچنان زلف درهمش

درپیچ وتاب بود وکسی باورش نشد

گفتندابلهان که بگودوست داریش

وصلش سراب بودوکسی باورش نشد

اویک بهشت بود ولی ازبهشت او

سهمم عذاب بودوکسی باورش نشد

پرسیدباکنایه که «من گفته ام،نرو»

پرسش جواب بودوکسی باورش نشد....

اینجا سرزمین جابه جاییی است


قضاوت می کنند آنانی که قاضی نیستند

حکم می دهند آنانی که حاکم نیستند

پیش بینیت می کنند آنانی که پیشگو نیستند

از حست ات می گویند آنانی که احساس را نمیفهمند

تحقیرت می کنند آنانی که خود حقیرند

تو را به بازی میگیرند آنانی که خود بازیچه اند

از عشق برایت می گویند آنانی که عاشق نیستند

از صداقت می گویند آنانی که صادق نیستند

و من می نویسم درحالی که نویسنده نیستم

اینجا سرزمین جا به جایی هاست

سرزمینی که نخوانده معنیت می کنند

ندیده ترسیمت میکنند

و نشنیده آهنگت را می نوازند...